hari bersejarah



assalamualaikum . annyong !

21 03 2013
tarikh yang membawa kesedihan dan kegembiraan utk budakbudak calon SPM 2012 . tarikh d mana budakbudak SPM nantinantikan selama tiga bulan yang lalu . tarikh ini juga la tarikh yang penuh debaran . debaran yang hebat utk SPM candidates beach95 .

jam lima empat puluh lima minit pagi . aku d kejutkan oleh jam HANDPHONE kesayangan ku untuk bangun menunaikan solat subuh . saat mata ku terbuka luas , jantung ku pulah mula berdetak dengan lebih kencang . tp , aku menenang kan ny dengan solat subuh dan d ikuti solat hajat . selepas solat , aku cuba utk melelap kan mata bg mengurang kan rasa debaran pada tarikh tersebut .

jam sembilan pagi , kak pupu and mum ku masuk bilik ku dan kejut kan ak dr tidur . dorang suh ak pegi sekolah amik result . agakagak laa juak kan pegi amik result jam sembilan . huh . apa la dorang neyy .

tepat jam sepuluh jak , kaen ak dapat tawk result dya . aku apa lagi . gelabah habis laa . abis sejuk satu badan garagara ketakutan . pas kazen ak tu tawk result  ny ,ak direct amik HP then call BFF ak . pas ak call dya . huh . tambah gelabah joo . huh ! ney kali laaa ! bikin takut tul dorang neyy . tampa membuang masa , aku direct mandi and besiap .

jam sebelas setengah , aku sampai d sekolah . tambah takut joo . tym tuu , rasa macam x nak jumpa sesiapa pun . sampai jak kat skul ak and BFF k dua org tuu , menunggu lg BFF ku dua orang lagi yg x sampaisampai . pas beberapa minit menunggu , baru doarang samapai . sampai sak dorang , kami terus pg depan pejabat am sekolah . ramai ny pulak org amik result . kita orang terpaksa menunggu lg . tunggu punya tunggu , lastlast d suru sambung lagi jam dua . huh , tym tuu , mcm nak marah jak kerangi tuu . dah org tunggu lama . bedebar pulak tuu . d suru lg jam dua . agakagak laa kan . tp x paa . kitaorang sabar jee . sebab mungkin itu dugaan kami kut nak amik result . kn ? so , sementara tunggu jam dua , kami pg surau sekolah . solat zuhur and lepaklepak .

lima belas minit sebelum jam dua , kami terus pegi pejabat am utk amik result . makin debardebar laa pulak . sekali masuk dalam pejabat am , huh ! sejuk yooo . begegegar satu badan . pas bebrapa minit kat dalam pejabat am . ak keluar dr pejabat tu bersama dengan kertas putih yg aku nantinati kan selama tiga bulan .
dan pabila ak melihat kertas putih tersebut . i just say " ALHAMDULILLAH , THANK YOU ALLAH " . bear pun x banyak A tp banyak kredit . dan untuk level macam aku ney kira okey la tuu .

apaapa pun , tahniah to all SPM candidates bacth95 . terutama ny my BFF . 8A (shahira and sofie ) , 5A (amoy and era ) , 4A (memeng , dayang and laila ) 3A ( aku and nana ) . kbye .

No comments:

Post a Comment